lørdag den 20. september 2014
DÅMME SLÅGANS
Så er det sagt
Vi møder dem hele tiden - og i en grad at man glemmer at spørge om de passer, eller om det kan være meningen de skal slippe af sted med det: Slogans.
For en sur midlaldrende akademiker er her et hav af bitterhed at boltre sig i. Vi starter med supermarkederne.
“Rigtige købmænd”
Javel. Godt forsøgt med nostalgi og ærlig snak. Men enhver ved, hvad en rigtig købmand kan; tjene penge! Og hvem tjener han dem på?
“Råd til mere”
Så hvor mange penge har man med hjem?
“Mere end discount”
Indirekte siger de at udgangspunktet (altså den egentlige butik) er dårligt.
“Frihed til at vælge”
Bortset fra måske et par discountbutikker, automaterne og benzintankene, så er det ikke ligefrem mangel på udvalg, der mangler, når man handler. Men det lyder godt.
“Derfor”
Ja, hvis man spørger. Hvis ikke man spørger, er det et underligt svar. Ergo.
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar