Ey, tal dansk
Jeg ved jo godt hvor det kommer fra. De kommer fra den markedsføringslækre praksis med at leje sig selv og sit navn ud, som vi oplever i modebranchen - 'Sneakers by Wood Wood' 'H&M by Stella McCartney Helmut Lang hvad ved jeg.' Det ligner også det vi ser, når produkter sutter på andre produkter og håber på at få en dobbel up, fordi en Hilfiger-handske med GoreTex er bedre end en kinasko med Kina. Jeg kan bare ikke forstå, hvorfor sproget skal tages som gidsel i denne sammenhæng. Og jeg kan ikke forstå man afviser den historiske rod og den regulære betydning der ligger i at være 'af noget.' Af Danmark for eksempel. Der ligger en lille smule farlig forskel i ikke at ville være sit produkt bekendt som noget man har opfostret og dyrket, til forskel fra et produkt man bare har klemt på plads i den form man nu synes det skal ha'.
Denne tekst var ikke 'lavet by mig.' Den var lavet af mig.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar