lørdag den 12. januar 2013

HOS LÆGEN


























Et nedkogt kammerspil

Patienten: Jeg har ondt i livet.
Lægen: Højre eller venstre side?
Patienten: Jeg har også ondt i hodet.
Lægen: Jeg har nogle piller som kan save hodet af og derved tage de værste smerter.
Patienten: Jeg har ondt af mig selv.
Lægen: Det er jeg ked af at høre. På Deres vegne naturligvis.
Patienten: Jeg har ondt i blodet.
Lægen: Her kan vi tage en prøve.
Patienten: Rorschach?
Lægen: Var det højre eller venstre side, de sagde?
Patienten: Jeg kan prøve.
Lægen: Mener De at forstå?
Patienten: Nej. Det modsatte.
Lægen: Udstå?
Patienten: Nærmest.
Lægen: Det kan forklare nogle af smerterne.
Patienten: Som sagt.
Lægen: Jeg tror vi skal tage en leverbiopsi.
Patienten: Jeg mener nu nok jeg er klar over at jeg lever.
Lægen: Men biopsien er uvildig.
Patienten: Men jeg er uvillig.
Lægen: Det kan forklare nogle af smerterne.
Patienten: Har De nogle piller der kan save livet af?
Lægen: Sidste dør på egen hånd.
Patienten: Ak ja.
Lægen: Selv tak.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar