søndag den 30. oktober 2011

Reblik

Dansgere 

Blev for et øjeblik siden, som det nu er blevet almindeligt i gogolsfæren, tilbudt at søge på noget, før jeg selv havde skrevet, hvad jeg ville lede efter. Mener også at have hørt netop tilbuddene omtalt som et slags parameter på, hvor meget det ene eller det andet er oppe i tiden. Hvilket jo er klart nok, og jo bare en teknikalitet på linie med "views" på 'YouTube' - men som så bliver brugt som kategoriseringsredskab af første grad. Altså INDEN man overhovedet får talt ud eller evt. da kigget på, hvad der så måtte gemme sig af konkrete resultater og sider på listen. Principperne og præmisserne skal midlertid ikke undersøges nærmere her - da det er et helt konkret, og derfor langt mere lærerigt, eksempel vi skal kigge på:
Jeg skulle bruge et billede af et indvandrerbarn til min undervisning, hvorfor jeg i søgefeltet taster "i n d v a n d r e" - og DER fik pushet følgende søgning: "Indvandre jokes"..
Og den, kære maskine, lader vi stå ukommenteret.


http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&aq=1&oq=indvandre&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4GGHP_daDK450DK450&q=indvandre+jokes

Ingen kommentarer:

Send en kommentar